En pappas tankar efter resan!

Nu när man fått lite distans till resan och alla intrycken vill jag bara
tacka alla för att jag fick förmånen att följa med. För en förmån har det
varit och lärorikt, roligt omskakande och tänkvärt.

Att gå runt i Auschwitz och Birkenau skapar många känslor som är så svåra
att sätta ord på men som griper tag i en. Jag vet inte hur jag skall klä
dom i ord men det är en stor blandning av sorg och glädje som jag inte
upplevt tidigare.
Hade jag fått den här förmånen när jag gick i nian är jag helt säker på
att känslorna då hade varit än mer omvälvande.
Jag är så glad för alla ni som fick den här möjligheten, speciellt ni
ungdomar som säkerligen reser med ett ännu öppnare sinne.

Jag vill verkligen rekommendera alla som har möjlighet att göra
motsvarande att ta chansen, det är definitivt värt det.
Vilka härliga elever att resa med. Vilka engagerade och positiva
lärare/reseledare vi har i Reine, Lisen, Helén, Sandra, Elisabet och Hans.
Dom tillsammans har gjort en fantastisk insats. Det finns givetvis även
fler lärare och föräldrar att tacka som har gjort mycket, men inte haft
möjlihet att följa med.
Jag hoppas att alla lärare på skolan nån gång kan få möjligheten att åka
med.

Jag vill även passa på att tacka skolan och skolledningen som ställer upp
på hela arrangemanget. Jag tror skolan vinner mycket på engagerade lärare
och elever, både i nian och i lägre årskurser, där dom yngre ser vad som
händer på skolan, och vad projektarbeten kan leda till.
Att "toleransbegreppet" hålls aktuellt under hela läsår och att det ger
positiv publicitet i lokaltidningarna.


Hälsningar

//Lars

Kommentarer

Lämna en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0