Midnatt, mellan två dagar i Auschwitz

Nu vid midnatt sover en del och en del inte. Halva gruppen var i Auschwitz
idag. I morgon skall jag dit med andra gruppen, Helenes och Sandras Familj
+ Elisabets familj.
Vid samlingen tidigare idag var de förväntansfulla, nervösa och osäkra på hur de kommer att reagera i morgon. Precis som jag.

Om dagen som nu slutat: Eleverna har varit helt underbara! Vilken grupp!
Och vilka fantastiska mammor och pappor!

Intrycken i Auschwitz idag var starka och nya minnen las till de gamla.
Blombuketten vi la ner fick Johanna Gunne ta hand om som en av de som
slitit mycket under tiden nu i nian med toleransprojektet och varit en
"klippa" som mycket starkt bidragit till att resan blev av.


I morgon en hel dag igen i Auschwitz. Nya intryck, nya inristade minnen,
en ny grupp elever som ger sig en chans att uppleva det helvete som fanns
och sen ta med intrycken och känslorna till sina vanliga liv igen som, jag
tror och hoppas, lite klokare och starkare personer

/Reine

Kommentarer
Helena Gezelius-Björkman sa:

Så fin hemsida ni har och vad bra att vi här hemma kan följa er och läsa om era intryck och känslor. För mycker känslor blir det på denna plats.Helvetet på jorden.Ta hand om varandra. Jag ser fram emot att ta del av er redovisning när ni är hemma igen.



KRAM Helena

Datum: 2010-05-13 Klockslag: 13:40:15

Lämna en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0